De eisenEerst hebben we de eisen van een bus in kaart gebracht waaraan deze, volgens ons, minimaal aan moest voldoen:
Bovengenoemde eisen werden eigenlijk volledig ingevuld door de LT28 turbo diesel waar we, via Marktplaats,tegen aan surfden. De LT had slechts 72.000 (aantoonbare) km afgelegd en stond op het kenteken reeds als kampeerwagen geregistreerd. De inrichting was dermate summier dat we die er direct uitgesloopt hebben. Alleen bleek de hoogte van de laadruimte te laag (1,90m) maar dit kon worden opgelost door er een verhoogd dak op te plaatsen. Gelukkig zijn er nog diverse aanbieders (Reimo) voor verhoogde daken. Naast je eigen eisen heb je ook nog een aantal eisen waaraan je wettelijk moet voldoen, ook om voor het zgn. halftarief in aanmerking te komen. Die eisen kunje o.a. vinden bij de belastingdienst. |
Verzamelen En dan blijkt het Internet weer een pracht medium om verschillende zaken voor de camperinbouw te verkrijgen. Verschillende avonden hebben we besteed om het 'net' af te speuren. Op deze wijze hebben we heel wat dingen op de kop weten te tikken. Hierbij moet je denken aan zaken als:
Nu is het nog kwestie van inbouwen. |